Rundflyvning tilbage i 1995
Susanne med sin ældste datter i 1995
Bel Air tager levering af den første AW139
H.K.H. Prinsgemalen døber ”Spirit of Agusta”
Homebase ved Esbjerg Lufthavn
AW189 Fleetleader worldwide
100.000 sikre landinger
Leonardo Excellent Service Centre
Bel Air's historie
Bel Air er et dansk helikopterselskab, som blev etableret af Susanne Hessellund i 1994
Susanne Hessellund afsluttede sin uddannelse som helikopterpilot i 1994 og fløj i selskabets første år selv som pilot, indtil hun i 1997 fik job hos Maersk Helicopters. Herefter blev hun ansat i CHC, hvor Bel Air blev et sideløbende projekt, som hun brugte sin fritid på.
I 2002 opsagde hun jobbet hos CHC for at arbejde på etableringen af et nyt offshore helikopterselskab, DanCopter. Her var hun medejer, direktør og pilot fra 2002 indtil 2007, hvor ejerne skiltes pga. uenighed om den lukrative virksomheds fremtidige strategi.
Efter salget af Bel Air’s aktier i DanCopter overlod Bjarne Lastein i 2007 direktørstolen i Bel Air til Susanne Hessellund.
Fra 2007 til 2009 blev der arbejdet hårdt på at opbygge og forstærke Bel Air-organisationen, så virksomheden var klar til offshore-operationer fra 2009. I samme periode blev en yderst professionel og erfaren bestyrelse tilknyttet Bel Air, hvilket, siden da, har givet selskabet en fantastisk platform at arbejde ud fra.
I juni 2009 tog Bel Air levering af sin første AW139 helikopter, som skulle bruges til offshore-operationer, og har siden da ekspanderet på både helikopter- og medarbejdersiden.
I marts 2010 påbegyndte Bel Air en offshore shuttlekontrakt på 2,5 år for Maersk Olie og Gas og fik tillige i 2011 tildelt yderligere en 5 års kontrakt med option på 3 x 1 år, hvilket vi er meget stolte af.
Bel Air's historik
Bel Air's ledelse og bestyrelse vælger at fokusere på to-motorede helikoptere og udfaser de en-motorede helikoptere. 2024Ny AW189 med full ice protection. Fejring af 30 års jubilæum. 2024Nye kontrakter i både Danmark og Holland. Mange flyvninger og ny AW189 helikopter bliver bestilt.1994 | Bel Air starter med helikopterflyvning. |
1998 | Hangar og heliport bygges - Holsted heliport indvies. |
2002 | Offshoreselskab (DanCopter) stiftes med Susanne som direktør og primusmotor. |
2007 | Susanne forlader DanCopter og Bel Air sælger aktierne i selskabet. Bel Air bygger ny administration, udbygger hangar i Holsted. |
2008 | Bel Air opnår EASA Part 145 (vedligehold) godkendelse og luftdygtighedseftersynsbevis. |
2009 | Offshore operationer påbegyndes med ny Bel Air-ejet AW139 helikopter |
2010 | Offshore shuttlekontrakt i 2,5 år for Maersk Olie og Gas starter i dansk sektor. Skibsoperationer for Allseas ud af Finland udføres med anden AW139 helikopter. |
2011 | Bel Air tager levering af tredje AW139, og udfører operationer i dansk sektor for PA Resources i 6 måneder. Hertil også ad-hoc-flyvninger. |
2012 | Bel Air ledelse og bestyrelse beslutter at fokusere på tomotors helikoptere og udfase enmotors helikoptere. |
2012 |
1. juli starter Bel Air op på 5-årig shuttle kontrakt med Mærsk Olie og Gas. |
2012 | Levering af den anden Bel Air ejede AW139 helikopter |
2013 | Levering af den tredie Bel Air ejede AW139 helikopter |
2014 | Levering af to 2 Bel Air ejede AW189 helikoptere |
2014 | Bel Air Homebase bliver klar til indflytning |
2015 | Bel Air bliver AW189 fleetleader globalt |
2017 | Bel Air flåden passerer 70.000 sikre landinger |
2020 | Opstart af Wintershall kontrakt og Medevac helikopter for NOGEPA i Holland med særlige Covid-19 foranstaltninger |
2021 | Bel Air passerer 85.000 sikre landinger |
2022 | Kontrakter i Holland og Rumænien. Eksternt vedligehold fra baserne i Esbjerg og Holland. Ad-hoc flyvninger ud af Danmark og andre steder hvor vores kunder ønsker vores services. |
2023 | Nye kontrakter i både Danmark og Holland. Mange flyvninger og ny AW189 helikopter bliver bestilt. |
2024 |
Ny AW189 helikopter med full ice protection indgår i flåden. Fejring af 30 års jubilæum. Bel Air passerer 100.000 sikre landinger. |